Röda faran

Min gamla cykel, rosa faran är härmed utbytt till den här röda faran:
 
 
 
Så skön att cykla på, tack vare det sköna styret som gör att man sitter mer upprätt. Slipper jag få ont i handlederna något mer! På bilden så har den inge cykelkorg men det har den nu. Jag och Tobbe var nere i cykelförrådet och svor över det hela förrmiddagen. Jag skulle nämligen ha min gamla cykelkorg från den gamla cykel på den nya cykeln. Problemet är bara att den sitter fast med ett lås på den gamla cykeln och nyckeln till den är puts väck. Men jag tänkte "äh det är väl bara att skruva loss styret och sedan skruva loss på den nya och trä på den" Så det gjorde vi. Det gick smidigt på den gamla att få av och på. Men när vi skruvade isär styret på den nya cykeln så gick det inte lika lätt att få dit den igen, fick vi dit den någelunda så gick det inte att styra och jag blev så ARG att vi lyckades ha SÖNDER cykeln bara efter jag cyklat på den två gånger! Men efter ett par sugrör och en blompinne senare så lyckades Tobbe lösa hela problemet och nu sitter både korgen och låset fast på cykeln! Slutet gott, allting gott!


Mamma

Tur att bi är så händiga!!

2013-09-08 / 18:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0