Mina tankar om årets musikfest:

Ja självklart så satt jag som bänkad igår kväll framför tvn och hade kanalen inställd på ettan och Eurovison. Jag hade faktiskt inte hört ett endast utav de andra bidragen förrän igår. Vilket jag tycker är bra, för det är ju rätt så många låtar de ska gå igenom och har man hört de förut så kan det lätt bli rätt så långtråkigt... Att bara sitta och vänta på vad resultatet ska bli. Själva poängutdelningen är ju (som alltid) spännande, tråkig, irriterande och ibland vill man bara ta fram skämskudden.
 
Men grattis till Danmark till vinsten! Även fast det inte var mitt favoritbidrag så är det ju alltid kul att vinsten går till grannlandet! Första gången jag hörde danmarks bidrag så tyckte jag sådär om den. Men ju mer man fick höra av den desto bättre blev den, samma sak var det med Robin Stjernbergs låt för min del. Så ge mig ett par dagar så tycker jag den är helbra ;) Och jag tycker inte direkt heller att Robins placering på 14 plats är en flopp? Det är väl ändå en helt ok placering? Flopp vore det om han hamnade på plats 20 - 26 i mitt tycke. Han ska vara nöjd och vi ska vara nöjda! :)
 
Men de låtar som jag fastnade för mest och som jag säkert som nynna på ett par dagar fram över var: Maltas, Finlands, Islands och Ukrainas bidrag.
 
 
Bildkälla



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0