Tips och råd inför universitet tack!

Nu börjar nedräkningen på riktigt inför att universitetslivet ska påbörjas! Om ca två veckor är det dags för informationsträff och därefter rullar det på. Men jag känner mig väldigt oerfaren, vilket egentligen inte är så konstigt. Men jag vill bara vara väl förberedd så därför efterlyser jag en MASSA tips och råd! Allt från nollningen till vart man hittar sin kurslitteratur, seminarium, föreläsningar, tentor... ja allt helt enkelt. Mottager så klart alla tips och råd, men gärna speciellt från er som läst/läser på Göteborgs universitet. Så snälla tipsatipsatipsa!
Tack!
 // En liten halvnervös ny universitetsstudent
 
 


kusin M

Försök göra pluggandet till ett "jobb" med regelbundna tider, typ 8-16. Då får du det mindre stressigt och kan vara ledig mer på helger/kvällar utan allt för dåligt samvete.

Svar: Ja ska verkligen försöka med det! Tack!
kaiisa

2013-08-12 / 21:26:14
tina

http://m.adlibris.com/bok/pluggproffsens-guide-till-att-lyckas-pa-universitetet-989187059186

Totte och Lisa har skrivit en bok med massor av grymma tips kring universitetsstudier. Täcker upp allt man behöver veta inför och under studierna :) Var lite sur på att den kom ut när jag redan hunnit lära mig allt den hårda vägen, haha!

Kram :)

Svar: Tack för tipset! :)
kaiisa

2013-08-12 / 23:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0