14 dagar senare med nya vanor!

Stället jag hänger mycket på nu.
 
Jag har märkt att det tar typ 14 dagar att vänja sig när man lägger om ens vanor. Först nu börjar sötsuget verkligen ge sig och jag är inte längre sugen på en kvällsmacka. Jag äter ingenting efter 19.30 på kvällarna längre och det funkar bra. Jag somnar lättare och bättre på grund av det (fast i fredagsnatt låg jag vaken till fyra av någon anledning...) Så skönt att detta äntligen börjar kännas naturligt och inte bara jobbigt :)
 
Planen har ju varit att dra ner på mjölkprodukterna och gluten också. Det funkar med bra, blir väldigt sugen på någon pastaröra ibland men får helt enkelt börja leta efter andra alternativ. Magen känns inte alls lika uppblåst som tidigare så tror att mjölken och pastan spelade stor roll i det hela då. När man märker att man mår bättre så är det lättare att undvika. Måste rekommendera soyghurt istället för vanlig youghurt eller fil. Det är så himla gott, specellt deras jordgubbssmak eller blåbär, mumsmums!
 
Hittills har jag tränat 4 gånger i veckan också, men den takten kommer jag nog inte orka med att hålla i hela tiden. Men skönt är det, dock väldigt mycket folk på gymmet nu plus att det är så snöigt och kallt ute så alla går ju dit. Tycker bättre om att det är lite folk, hatar att vänta på maskinerna. Konditionsträningen ska jag komma igång med ordentligt när det går att jogga ute. Har noll balans på rullbanden på gymmet så kan bara ta promenader på den då jag måste hålla i mig. Men ska klara detta långsamt, känns lättare att hålla kvar i rutinerna då. Men resultatet på 2 veckor har blivit minus 2,5 kilo. Stolt ändå må jag säga! Ska bli så spännade när det börjar syns på kroppen också, längtar!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0