Helgen hittills

Igår fick jag påsklov! Hur skönt är inte det?! Sen när vi är tillbaka till skolan igen så är det bara ca en månad kvar (med ganska många röda dagar) tills sommarlov. Åh som jag längtar!
 
 
Igår eftermiddag så åkte jag, Fio och Kerstin till Yoghurtbar på Linnégatan. Jag har varit så sugen på att testa på det i flera veckor och igår var det äntligen dags. Och jag blev inte besviken. Älskar att kunna välja själv vad man vill ha i. Sen så fick jag höra att det ska öppna en på Frölunda Torg också. Perfekt! Därefter åkte vi hem till mig och köpte pizza och spelade kort (varför spelar man inte kort oftare, så kul!!) och tittade på Let's Dance. En väldigt lugn och trevlig fredagskväll.
 
Dagen idag har gått så himla fort. Vi fick sovmorgon till åtta idag. Jag var hemma tills vi åkte iväg på kalas för Lukas vid tretiden. Förstod inte vart helt förmiddagen tog vägen. Stella fick en liten gris idag att leka med. En kvart senare låg den i papperskorgen och var trasig ;) Men hon hade kul i alla fall och det var ju huvudsaken.
 
Vi kom hem för ca 1 ½ timme sen. På kalaset bjöds det på grillat kött med potatisgratäng och en riktigt mumsig tårta. Tårtan var nästan för god! Men det var trevligt. Ösregnade när vi skulle hemåt så det var skönt att komma hem, dra på sig mjukisbyxorna och slappa i soffan. Stella är helt slut efter en lång dag på kalas.
 
Imorgon är det planerat än så länge att vi ska ta en lång promenad med Stella, slänga lite skräp som vi samlat på oss i förrådet och kanske åka och lämna in min dator. Den har blivit helt sjukt seg! Men samtidigt så behöver jag den för tenan så har inte bestämt mig än hur jag ska göra :S
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0