Vår dag i danmark

Lite halvtrötta klockan 06.45 klev vi på båten som skulle ta oss med expressfart till Danmark. Vädret verkade lovande men tydligen så visade det sig att det blev en hel del vind så det gungade en hel del. Men det gick rätt så bra för mig och min sjösjuka ändå. Vi lyckades somna till en stund så det var skönt :)
 
Framme i Frederikshavn så var vi ganska hungriga fastän klockan inte var mer än halv tio. Så vi tog oss varsin wienerbröd till en "andra frukost". Gott var det :)
 
Vi gick runt lite i stan, turistade och tittade i affärer men köpte inget. Sedan var det dags för lunch! Tobbe unnade sig en öl, och tydligen är det en väldigt skillnad på en stor öl i Sverige och den man får i Danmark. Gigantisk! Maten var också riktigt god den.
 
Vädret blev kanonbra! Men riktigt härlig sommarvärme, dock så tänkte inte jag till imorse och smörjde inte in mig med solskyddsfaktor. Så är riktigt röd nu. Danmarks papperskorgar är lite annorlunda tycker jag, hur och hur ofta tömmer de dem?
 
I väntan på att ta båten hem till Sverige igen så stod vi uppe på soldäck och njöt av utsikten. Jag försökte även på mig att få till en bra bild på fiskmåsarna som flög omkring. Om jag bara hade haft lite mer zoom på kameran!
 
Ute på öppet hav. Resan hem blev inte alls riktig gungig som resan dit. Riktigt behagligt. Enda gången jag kände av att det gunga var bara en kort stund inne på taxfreen då man hörde hur alla flaskor i hyllorna började klirra ;)
 
Jag fastnade inte lika bra på bild idag som Tobbe gjorde därav bara ryggtavlan :p Vi hade en trevlig dag i Danmark, men nästa gång vill jag åka på en kryssning till Tyskland! Där har jag aldrig varit. Resten av kvällen blir lugn, vaknade ju vid 05.00 idag och jag kunde inte somna så tidigt som jag verkligen ville igår därav tröttheten under dagen.
 


Mamma

Ni verkar ha haft en härlig dag!

2013-07-17 / 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0