Andra operationen

Jag har nu på under två års tid opererats i näsan två gånger. Idag var den andra operationen och jag hoppas på att detta är sista gången och att det nu får vara bra. Att jag kan få andas ordentligt. Men är inte helt hundra på det än, har ju fortfarande både polyper och halsmandlarna kvar... Första operationen var lite större och jag var under narkos och fick vara sjukskriven ett tag, idag var jag vaken under ingreppet och ska tillbaka till jobbet imorgon. Men om jag ska vara ärlig så känns det mer efteråt nu den här gången än förra, men det beror säkert på att jag har världens tussar som är indränkta i antibiotika och kortison intryckta i näsan som spänner ut huden och så blöder jag, dessa ska få sitta i tills ikväll.
 
Annars så är jag vädligt stolt över mig själv som klarade av att vara vaken under hela ingreppet utan det minsta panik! Blev lite skakis efteråt, men det var väl alla spänningar som släppte. Resten av dagen så ska jag bara ta det lugnt, och förhoppningsvis kan jag andas bättre genom näsan ikväll och att det blir "jämna" andetag i båda näsborrarna. Det enda som jag ska tänka på är att använda en stor spruta som nässköljare ett tag framöver och använda näsolja och sedan ska jag tillbaka på återbesök om en månad.
 


Kristin

Hej!
Nja, det blödde lite de första timmarna, men sen gav det med sig. Håll ut, jag vet hur jobbigt det är.

Kram på dig!

2013-02-07 / 19:53:51
BLOGG: http://chisan.bloggplatsen.se
Camilla

Bara att ta det lugnt under nässköljningen :) det kommer att gå fin fint! Believe me! Gjort detta i ett halvår, och kommer vara jobbigt i början men det kommer bli en vane sak + är mycket bra att göra under allergi säsongen :D Du får ut allt jävla skit från näsan då.
Ta det bara lungt och chilla, min läkare ordinerade mig vila dagen efter min operation. Men som du skrev på min blogg är det olika från olika läkare vad de säger.
Ska ta min halsmandlar senare detta år som det ser ut.

2013-02-07 / 20:15:33
BLOGG: http://millastenersen.blogg.se
Mamma

Skönt att det är gjort nu. Hoppas att det kommer att kännas bra så det räcker med detta.

Svar: Jo, det hoppas jag med! :)
kaiisa

2013-02-08 / 10:26:20
Camilla

Hej!
Blödde också en del från min högra sida då jag tog ut mina tussar.
Bara att hålla en handduk mot näsan, men du ska direkt du tagit ut som skölja näsan.
Om du är täppt i näsan så är det inget du behöver oroa dig för :) Kommer vara det under ett bra tag nu! Inget att oroa sig över! Pratade med en sköterska idag, hon kollade med mig hur jag mådde idag och jag frågade henne om täpptheten i näsan och hon sade att det är HELT Normalt! :) Det kommer gå över efter ca en vecka. och skulle det vara några problem så var det bara att jag ringde till dom direkt.
Min läkare tog tid och berättade allt, sände även hem paper så jag viste vad jag skulle göra. + hon uppmanade mig att vara ledig dagen efter för att man kunde vara öm.
Åt du voltaren efter operationen för att lindra smärtan? Jag fick det och alvedon.
De sade att man kan göra sköljningen upp till tre gånger om dagen om man måste. Men annars ska det vara morgon och kväll! Kommer hjälpa en hel del och jobbet den gör nu är att få ut allt från näsan som samlas eftersom du INTE får snyta dig eller något! Näsan måste få läka i lugn och ro.
Så jag har jätte kul om nätterna av att min näsa börjar rinna ibland. Har nog en paperskorg full med näsdukar nu. Haha ;)

Jo vi ska planera det då jag kommer tillbaka till sverige, ska på återbesök med lilla näsan då :) Är lite nervös men det kommer nog att gå fin fint!

2013-02-08 / 17:24:06
BLOGG: http://millastenersen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0