Första advent

När första ljuset brinner 
står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent
 
 
 
Första advent och ÄNTLIGEN december och julmånad. De senaste åren har jag verkligen börjat gilla julen mer och mer, tycker den är så mysig! Fast jag saknar faktiskt lite snö nu.... Det behöver inte vara flera decimeter snö, men några centimeter får gärna falla snart. Så det blir vitt och fint, det lyser upp den här mörka månaden så bra. Sen så har jag ett jullov att se fram emot också, hela 17 dagar är jag "ledig". Det har jag nog inte varit sedan man gick i skolan sist. Kommer säkerligen få sitta lite med böckerna någon dag under julen men det gör mig inte så mycket. Vi har inget schemalagt i skolan i alla fall.
 
Idag hade jag och Tobbe en mysig adventsfrukost vid matbordet för en gångs skull med det första ljuset tänt. Sen jag började på universitet så har köksbordet blivit mer som mitt skrivbord så vi sitter inte och äter där så ofta längre. Det är bara som när det vankas besök som det används för det som det är till för. Men idag så tände vi ljuset och åt frukost i köket. Mysigt! Tror vi ska iväg på lite adventsfika senare idag också.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0