Snurrar runt i datadjungeln...

Idag har jag varit hemma hos en kompis som har riktigt bra koll på det här med datorer. Jag behöver nämligen en ny till skolan. Den jag har nu är lite oberäknelig, helt plötsligt så blir skärmen helt svart och det enda jag kan göra är att stänga av den. Sen så är batteriet till den sämst, så kör alltid med strömkabel till. Så det kommer ju inte funka i skolsalerna sen.
Jag fick många bra tips och jag lärde mig (tror jag förstod allt i alla fall) lite om vad man ska tänka på när man köper en dator. Jag är lite nyfiken på den på bild här nedan, men den går lite över min budget. Kan verkligen inte ha en alldeles för dyr nu när man ska bli fattig student ;) Jaja, i helgen eller nästa vecka så ska jag och Tobbe åka runt till affärer och titta, jag är väldigt petig med hur datorns tangentbord är tydligen fick jag reda på idag haha, så vill gärna se de IRL också och "känna" på tangentborden :P
 
Bildkälla


Anonym

vänta tills du fått studentkortet eller mecenatkortet. brukar finnas studentrabatter på datorer via dem!

Svar: Önskar att jag kunde det, men redan andra dagen i skolan så står det på schemat att jag måste ha med dator och eftersom jag har ett kasst batteri som måste jag ha en ny :/ Men letar efter en billig och bra! fast iofs så kanske mecenatkortet kommer innan skolan börjar?
kaiisa

2013-08-18 / 19:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0